BGBM - nedir bu? Reklamda BGBM nasıl kullanılır?

İçindekiler:

BGBM - nedir bu? Reklamda BGBM nasıl kullanılır?
BGBM - nedir bu? Reklamda BGBM nasıl kullanılır?
Anonim

Web üzerinde bir medya veya içeriğe dayalı reklam kampanyası düzenlerken, herhangi bir reklamveren yaklaşık bütçesini hesaplar. Bir reklam kampanyasının müşterisi için, uygulanması için fonların nasıl dağıtıldığını, paranın amaçlanan amaç için harcanıp harcanmadığını ve hangi etkinlikle kullanıldığını görmek önemlidir. Bir reklam ürününün medya planlamasındaki etkinliğinin hesaplanması, biri CPM endeksi olan çeşitli göstergelere dayanmaktadır. Bu gösterge nedir, nasıl kullanılır - aşağıda öğreneceğiz.

bpm
bpm

BGBM - neden buna ihtiyacınız var

Reklamcılıkta BGBM'nin ne olduğu geçen yüzyıldan beri bilinmektedir. Modül, medyada yer alan tüm reklam kampanyalarında kullanıldı. Yayınevleri, televizyon ve radyo kanalları hala bu göstergeyi reklam maliyetini hesaplamak için kullanıyor. BGBM, tek bir alıcıya değil, bin potansiyel alıcıya bir reklam gösteriminin fiyatı söz konusu olduğunda kullanılır. Aynı zamanda, bu terim dolaşıma girdi. Reklam sitelerinin sahipleri ancak tirajları ve tematik odakları ile faaliyet gösterebildiler, bu nedenle CPM göstergesi belirlendi, bu değer dikkate alınarak reklam etkili oldu.

BGBM tanımı

bpm
bpm

BGBM'nin basit bir tanımı bin başına maliyettir. Modülün adı, M'nin 1000 anlamına gelen bir Romen rakamı olduğu İngilizce Cost-Per-Thousand kelimesinden gelmektedir. Dolayısıyla BGBM nedir sorulduğunda bunun bin reklam gösterimi fiyatı olduğu yanıtını verebiliriz. Bir reklam gazete ve dergi sayfalarında ne kadar çok görünürse, radyoda ne kadar sık duyulursa veya bir televizyon kanalında ne kadar çok yanıp sönerse bu katsayı o kadar yüksek olur.

Çevrimiçi reklam kampanyalarında BGBM hesaplaması

İnternette, bir reklamın rolü genellikle afişler tarafından oynanır - kullanıcıların pek sevmediği ve reklam sitelerinin sahibine para getiren çok sinir bozucu açılır pencereler. Site ne kadar popüler olursa, İnternet'in bu sayfasını ne kadar çok kullanıcı görüntülerse, bu sitede daha pahalı reklamların müşteriye maliyeti o kadar artar.

Reklamverenler, belirli bir banner'ı gören mümkün olan en fazla sayıda kullanıcıyla ilgilenir. Bu nedenle, CPM'nin ne olduğu matematiksel olarak şu şekilde gösterilebilir:

CPM=(bir reklam siparişinin toplam maliyeti)/(planlanan günlük banner görüntüleme sayısı)1000.

Artık BGBM'nin ne olduğu açık. Reklamda bu en önemli göstergelerden biridir. Reklamcı, bilgilerin bin ağ kullanıcısına gösterilmesi için site sahibinin ne kadar para ödemesi gerektiğini hesaplayabilir.

Bu hesaplama, basit bir örnek kullanılarak görsel olarak gösterilebilir. Bir portalın sitesine bir afiş yerleştirmenin maliyeti, örneğin, haftada 400 ABD dolarıdır, bu web sayfasının istatistikleri haftalık olarak göstermektedir.site yaklaşık 10 bin kullanıcı tarafından görüntüleniyor. Basit bir hesaplama şu değeri verir:

BGBM=400$/10.0001000=bin reklam gösterimi başına 4$.

Reklamverenler, tematik bir sitede basit bir banner gösteriminin çoğunlukla bilgilendirici olduğunu anlamalıdır. Sayfayı ziyaret eden on bin kişinin tamamının mutlaka banner'a tıklayacağının garantisi yoktur. Ziyaretçinin bağlantıyı takip etmek isteyip istemediği, yalnızca banner'ın çekiciliğine ve üzerine yerleştirilen bilgilere bağlıdır. Her site, CPM parametresini hesaplamak için ilgili tüm verileri sağlayacaktır. Site sahibine faydalı olduğunu anlayabilirsiniz. Ancak reklam, kalitesi ve son kullanıcıya olan ilgisi müşterinin kendi görevidir.

bpm nedir
bpm nedir

TO Yardımcı Modülü, Hesaplama Yöntemleri

Maliyetleri az altmak için bir gösterge daha dikkate alınmalıdır - TO endeksi. Ad ayrıca İngilizce'den geldi ve kulağa tamamen tıklama oranı gibi geliyor - tıklama oranının bir göstergesi. TO, banner'a kaç kişinin tıkladığını ve reklam veren müşterinin sayfasına gittiğini gösterir. Bu modül doğrudan seçilen sitenin doğruluğuna bağlıdır, çünkü sitedeki reklam ne kadar uygun ve gerekli görünürse, site ziyaretçisinin bilgilerle ilgilenmesi ve banner'a tıklaması o kadar olasıdır. Bu göstergeyi hesaplama yöntemi şuna benzer:

CTR=(banneri tıklayan kullanıcı sayısı)/(planlanan günlük banner görüntüleme sayısı) %100.

Örneğin, 20 üzerindenreklamı gören bin kişi bağlantıyı 800 kullanıcı takip etti, ardından TO 800/20.000100=4%, bu da izin verilen minimum değerden daha yüksek.

Asgari TO'nun %3-5 olduğu deneysel olarak kanıtlanmıştır. Daha azsa, potansiyel müşteri başına maliyet beklenen karı aşacak ve reklamların etkisiz olduğu kabul edilecektir.

bpm reklamı
bpm reklamı

Dizinleri kullanma

CPM, daha dar bir hedef kitle seçerken kullanılabilir. Örneğin, bir banner yerleşimi sipariş ederken, site platformu reklam verene tüm kayıtlı site ziyaretçilerinin yaşı, cinsiyeti, ikamet yeri, hobileri hakkında bilgi sağlar. Böylece, istenen banner yalnızca bu reklam ürününün tasarlandığı kullanıcılar için görünür. Reklam kampanyası bütçesi daha ekonomik ve daha verimli harcanır.

Düzenli kullanıcıların faaliyetlerini de hesaba katmalısınız. Aynı ziyaretçi aynı reklam ürününü ne kadar sık görürse, reklam verenlerden o kadar sık borç alınır, ancak müşteri bundan daha fazla müşteri alamaz. Bu nedenle, CPM ve CTR endekslerinin yetkin bir şekilde hesaplanması ve bu reklam platformu tarafından sağlanan bilgilerin derinlemesine analizi, müşteriye istenen sonucu getirmelidir.

Bir reklam kampanyasının başlangıcında göz önünde bulundurulması gereken başka bir şey. Ödeme, BGBM veya CTR ile yapılabilir. Başka bir deyişle, müşteri, BGBM modülüne göre banner reklamcılığının özünü anlamalıdır - bu, kullanıcı tıklamaları için bir ödeme değil, yalnızcapromosyon ürünü göstermek için

reklamda cpm nedir
reklamda cpm nedir

Özetleme

BGBM'nin ne olduğu sorulduğunda, bu parametrenin bir reklamın etkinliğini analiz ederken en önemlilerinden biri olduğu ve bir reklam kampanyasının bütçesini hesaplarken de dikkate alındığı söylenebilir. Potansiyel bir tüketicinin reklam bilgileriyle beklenen temaslarının sayısı ve benzer tematik odaklı birkaç siteye bir afiş yerleştirmenin maliyeti de dikkate alınır. Bu parametreleri dikkate alarak, belirli bir reklam platformunun etkinliğini hesaplayabilir ve reklam bütçesini başarıyla yönetebilirsiniz.

Önerilen: